Sărbătoarea Intrării Domnului în Ierusalim la Mănăstirea Curchi

1080

„Cel ce se poartă pe umerii heruvimilor ca un Dumnezeu, şade pe mânz pentru noi, venind spre junghiere de bunăvoie. Veniţi cu osârdie, să-L lăudăm cu stâlpări”. (Vecernia Sărbătorii)

În Duminica Intrării Domnului în Ierusalim, Preasfințitul Siluan, Episcop de Orhei, Vicar Mitropolitan, înconjurat de un sobor de slujitori, a oficiat Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie la Mănăstirea Curchi.

Mântuitorul Hristos vine în Ierusalim pentru a împlini Scriptura şi este slăvit de cei care-L întâmină:, „Osana! Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului, Împăratul lui Israel!” (In. 12, 13). Tot ei proclamă: „Binecuvântat este Împăratul care vine întru numele Domnului! Pace în cer şi slavă întru cei de sus” (Luca 19, 38). Folosesc cuvinte de binecuvântare mesianică, însă nu le înţeleg, pentru că aşteptările lor sunt lumeşti şi trecătoare.

La această întâmpinare a cetății Ierusalimului, doar Mântuitorul le înțelege pe toate. Doar El știe că bucuria de acum se va transforma în câteva zile în plângere; că afecțiunea acestor oameni se va transforma în acuzare și chiar ură; că pe cât de triumfătoare este această intrare în oraș, pe atât de grea, de sub cruce va fi, la doar câteva zile, ieșirea Sa din aceeași cetate!

Am putea spune că nici noi, cei de astăzi, chiar dacă cunoaștem că este Cel Care și-a dat sângele și a suferit răstignire pe cruce pentru noi și pentru mântuirea noastră, nu-L iubim și nu-L căutăm, decât atunci când avem nevoie, după cum ne spune monahul Moise Aghioritul: „Mulţi dintre noi Îl folosim pe Hristos pentru a petrece bine şi plă­cut, Îl avem ca pe un paratrăsnet, pentru a în­depărta din viaţa noastră trăsnetul necazurilor, durerilor şi întristărilor. Suntem fii ai societăţii contemporane consumiste. Am regăsit un Dum­nezeu al Vechiului Testament care nu îngăduie să avem dureri, care ne dăruieşte doar sănătate, viaţă lungă, bunăstare, bogăţie, slavă şi cinste. Dacă propria noastră statuie la care ne închinăm se clatină, bunăvoinţa ne piere, masca ne cade, oglinda ni se sparge, ne văităm amarnic, protestăm intens, cârtim la Dumnezeu”.

După citirea pericopei evanghelice, Preasfințitul Siluan, a ținut un cuvânt de învățătură, în care a vorbit despre semnificația acestui praznic împărătesc. Sărbătoarea de astăzi este una a bucuriei, dar și a tristeței. Ea ne oferă posibilitatea să înțelegem dragostea și jertfa prin care am fost răscumpărați de Dumnezeu. Să rămânem mereu alături de El, căci atunci când suntem cu Hristos nici una din încercări nu ne poate clătina și abate de la calea noastră. Să participăm în această săptămână la slujbele Bisericii, să trăim dimpreună cu Mântuitorul Hristos trădarea, vinderea, judecarea și Răstignirea. Pătimirea împreună cu El ne va transforma sufletește, ne va pregăti pentru reala și unica întâmpinare a intrării Domnului în sufletele noastre,” a menționat Ierarhul Orheiului.

În cadrul Sfintei Liturghii, numeroși credincioși au primit Sfânta și Dumnezeiasca Taină a Euharistiei.

Sursa: manastireacurchi.md


Articole postate de același autor
1537

Ierusalim: La pogorârea Sfintei Lumini vor putea participa peste 2.000 persoane

Se aşteaptă ca slujbele din Săptămâna Mare, respectiv Sfânta Liturghie din noaptea Sfintelor Paşti (de la Biserica Sf. Mormânt – n.r.) să fie săvârşite cu accesul a 2.000-2.500 de credincioşi, cu respectarea unor norme de minimă distanţare şi prezentarea certificatului care atestă vaccinarea împotriva coronavirusului, a declarat pentru Ziarul Lumina părintele Teofil Anăstăsoaie, Reprezentantul Patriarhiei Române la […]