Actualitate

De ce ne închinăm şi sărutăm Sfânta Evanghelie?

10171

Sfânta Evanghelia este Însuşi Hristos, prezent în inima Bisericii, prin cuvintele Sale, căci El este Cuvântul lui Dumnezeu întrupat. Origen spunea că „noi ne împărtăşim cu Hristos prin Cuvânt şi prin Pâine”, adică prin Sfânta Evanghelie şi Sfânta Euharistie.           

Sfânta Evanghelie, reprezintă pecetea credinţei noastre ortodoxe, fundamentul „Legii Noi”, primit de la Fiul Unic al Tatălui, pe Muntele Golgota. Ea a fost mai întâi transmisă prin viu grai, de Sfinţii Apostoli, şi apoi a fost scrisă de către cei patru mari evanghelişti: Matei, Marcu, Luca şi Ioan.

Pentru noi, credincioşii, întâlnirea cu Dumnezeu se face în cadrul sfintelor slujbe, care reprezintă de fapt trăirea şi întruparea Sfintei Evanghelii. Atât Sfânta Liturghie, cât şi Utrenia, slujba răsăritului din zilele de duminică şi sărbători, sau slujbele Sfintelor Taine: Cununie, Maslu, cuprind în ele părţi din Sfânta Evanghelie.

În cadrul slujbei Utreniei, când ivirea zorilor luminii, învinge noaptea întunericului şi a păcatului, credincioşii îşi îndreaptă primele gânduri ale dimineţii către Dumnezeu Tatăl, închinându-se şi sărutând Sfânta Evanghelie.

Sfânta Evanghelie, reprezintă aşadar, o punte de legătură între cer şi pământ, între Domnul Iisus Hristos, despre care propovăduieşte Evanghelia şi credincioşii prezenţi la sfintele slujbe care stau în faţa Mântuitorului.

Marian Dumitru


Articole Asemănătoare
11883

Poziţia Bisericii ortodoxe în ceea ce priveşte nunta, divorţul şi recăsătoria

În societatea contemporană în care familia este pusă la grea încercare, întrebări complexe se nasc în inimile multora. Este familia o realitate binecuvântată de Dumnezeu şi o chemare a omului? Nu cumva căsătoria este o povară în plus într-o lume care deja pune atâtea griji pe capul bietului om? Divorţul şi recăsătorirea, din ce în […]

Articole postate de același autor
4150

”Vameşii şi fariseii în zilele noastre”

Un râu vijelios despărţea două sate cu oameni diferiţi. Cei care trăiau de-a dreapta râului erau consideraţi sfinţi, fiindcă – spuneau ei – lucrau numai fapte bune, erau credincioși, ţineau posturile şi făceau milostenie, a zecea parte din venitul lor o duceau la biserică. Iar de-a stânga era “satul păcătoşilor”, cu oameni leneşi, cam cheflii, […]