Comisia Națională de Heraldică a decis înregistrarea în Armorialul General al Republicii Moldova a stemei, drapelului și a stindardului Mitropoliei Chișinăului și a Întregii Moldove

2588

Astăzi Comisia Națională de Heraldică de pe lângă Președintele Republicii Moldova a decis înregistrarea în Armorialul General al Republicii Moldova a stemei, drapelului și a stindardului Mitropoliei Chișinăului și a Întregii Moldove.

La elaborarea însemnelor mitropolitane au fost implicați teologi, istorici și specialiști din domeniul heraldicii, iar munca a durat mai bine de trei ani.

Stema reprezintă un scut argintiu pe mijloc având un colan roșu. În interiorul scutului este plasată icoana Nașterii Mântuitorului Iisus Hristos. Această compoziție este fixată pe o cârja arhierească și o cruce de aur poziționate cruciș. Scutul este timbrat cu o mitră aurită având frontal icoana Mântuitorului Iisus Hristos, iar pe laterale icoanele Maicii Domnului de la Hârbovăț și a Sfântului Binecredinciosului Voievod Ștefan cel Mare.

Dl Radu Voina este designer-ul însemnelor mitropolitane. Noul model este inspirat din Stema care a fost utilizată în perioada interbelică, întrucât Episcopia Chișinăului și a Moldovei, ridicată ulterior de către Patriarhia Rusă în anul 1995 la rang de Mitropolie (Mitropolia Chișinăului și a întregii Moldove), este succesoarea de drept a entităților eclesiastice ortodoxe de pe teritoriul Republicii Moldova.

Proiectul a fost elaborat la inițiativa Întâistătătorului Bisericii Ortodoxe din Moldova, ÎPS Mitropolit Vladimir, pentru ca simbolistica distinctivă bisericească să reprezinte majoritatea cetățenilor Republicii Moldova care se identifică drept creștini ortodocși.

Gama cromatică a drapelului este similară celei de pe mantia arhierească mitropolitană. Pânza este de culoare predominant albastră, cu o linie albă și o panglică roșie.

Sectorul Sinodal Comunicare Instituțională și Relații cu Mass-media


Articole postate de același autor
2280

Mulțumirea este legată de credință, este un rod al credinței

Mulțumirea este legată de credință, este un rod al credinței. Omul necredincios nu este mulțumitor, căci orice bine i s-ar întîmpla, el îl pune pe seama hazardului, crede că i se cuvine. Credința vede dincolo de binefacere pe Binefăcător, iar această vedere aprinde bucuria și mulțumirea. Necredinciosul nu poate avea bucurie chiar de ar primi […]