Sfintele Femei Mironosiţe, cinstite la Mănăstirea Curchi

2172

Astăzi 30 Aprilie 2017, – În ziua cinstirii Sfintelor Femei Mironosiţe, mulțime de credincioşi s-au adunat la Mănăstirea Curchi, pentru a participa la Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie, oficiată de către Preasfinţitul SILUAN, Episcop de Orhei, Vicar al Mitropoliei Moldovei, alături de un sobor de preoți și diaconi.

Duminica Femeilor Mironosițe este a doua duminică ce urmează după cea a Paștilor. Ele au fost primele care au văzut mormântul gol și care au primit de la Domnul porunca de a le duce Apostolilor vestea cea bună.

Femeile mironosițe (purtătoare de miruri) au fost, potrivit Tradiției, în număr de opt. Fiecare din cele patru Evanghelii atribuie acestor femei roluri diferite, atât în vremea Răstignirii Domnului cât și în dimineața Învierii, la mormântul Domnului. Cele opt femei sunt: Maria Magdalena, Maria Maica Domnului, Ioana, Salomeea (soția lui Zevedei), Maria lui Cleopa (sau a lui Alfeu), Suzana, Maria din Betania, Marta din Betania.

Cele opt femei au petrecut multă vreme alături de Domnul, slujindu-I vreme de trei ani, cât a durat propovăduirea Sa. Despre Maria Magdalena, Ioana, Suzana și celelalte se spune că slujeau Domnului „din avutul lor” (Luca 8,3). Ele Îl urmează pe Iisus din Galileea și vin împreună cu El la Ierusalim (Matei 27,55, Marcu 15,40-41, Luca 23,55).

În cuvântul de învățătură, PS SILUAN, a vorbit despre rolul acestor femei sfinte, și de slujirea plină de loialitate a femeilor mironosițe față de Mântuitorul Hristos. „Femeile mironosițe au avut față de Domnul Hristos cea mai mare dragoste și cea mai mare dăruire. Sfintele Femei Mironosițe sunt modele de credință pentru toate femeile creștine”.

După încheierea Sfintei Liturghii, Preasfințitul Părinte Episcop, le-a felicitat pe toate mamele, surorile, care au participat la slujbă, în ziua femeii creştine.

Sursa: http://manastireacurchi.md/


Articole postate de același autor
4652

Trei legi fundamentale ale Tainei Spoveda­niei

Părerea lui fundamentală [a Părintelui Sofronie de la Essex] era că Taina Spovedaniei diferă de o simplă dis­cuţie. Cel ce se spovedeşte spune elementul central al gândului sau al păcatu­lui sau al patimii care îl necăjeşte, fără să intre în amănunte, iar duhovnicul lasă liber – să fie exprimat către cel ce se spovedeşte –primul gând care vine după […]