Raiul și iadul nu sunt două locuri diferite….

1083

Raiul și iadul nu sunt două locuri diferite. Și nici preotul nu este cel de dă bilete pentru Rai. Pentru că toți vom vedea slava Lui Dumnezeu, independent de preoți și vlădici. Treaba preotului, și-a vlădicii, și a clerului, și-a duhovnicului este tămăduirea, astfel încât, atunci când vom vedea slava, să vedem Lumină, lumină, Lumină, iar nu foc. Tămăduirea aceasta, asta-i treaba lor. Vasăzică, treaba preotului nu e să slujească Tainele iar tămăduirea s-o lase pe seama lui Dumnezeu pe lumea cealaltă.  

E ca și cum te-ai duce la doctor și i-ai spune că te doare ceva, iar doctorul îți citește o rugăciune ca să te faci bine pe lumea ailaltă. Păi acolo ne vindecă doctorul? Nici vorbă. Și părinții spun că aici trebuie să ne vindecăm. după moarte "nu mai este pocăință". Acum este. Ori ne vom tămădui aici, ori nu. Când o să te duci dincolo, o să-L vezi pe Dumnezeu ca foc, care e tot un fel de mânduire, pentru că omul nu piere; totuși, nu este îndumnezeire.

IPS Ierótheos Vlachos, Mitropolitul Nafpaktosului, Dogmatica empirică după învățăturile prin viu grai ale Părintelui Ioannis Romanidis, Volumul II, Editura Doxologia, Iași, 2017, p. 640-541


Articole Asemănătoare
17759

În iad nu sunt creştini

  Se spune că diavolul a stat odată de vorbă cu bătrân pustnic. Avva l-a întrebat dacă sunt mulţi creştini în iad. – Creştini?! Nu sunt, răspunse diavolul. – Cum aşa?, se miră avva, doar creştini nevrednici au fost şi sunt încă. – Nu-i nici un creştin acolo, spuse din nou diavolul. – Poate că […]

Articole postate de același autor
233

„Strigat-am cu toată inima mea către înduratul Dumnezeu şi a scos din stricăciune viaţa mea… ” Prima zi a Canonului Sfântului Andrei Criteanul la Mănăstirea Curchi

„Lacrimi din ochii mei, Mântuitorule, şi suspinuri din adânc curat aduc Ţie, strigând inima mea: Dumnezeule, păcătuit-am Ţie, milostiveşte-Te spre mine…” În prima săptămână din Postul Paştilor se săvârşeşte, în cadrul Pavecerniţei Mari, Canonul cel Mare al Sfântului Andrei Criteanul. Acesta este alcătuit din patru părţi care se citesc, câte una, de astăzi până joi. […]