Actualitate

De ce oamenii sensibili suferă şi sunt loviţi moralmente de vrăjmaşi?

148

Eu cred că toţi oamenii sunt sensibili. Dar unii şi-au acutizat această sensibilitate. Şi aceasta este o slăbiciune. Afectivitatea neluminată de har, devine slăbiciune. Pe de altă parte, să-I dăm slavă lui Dumnezeu că încă mai simţim durerea într-o lume producătoare de „algocalmine”. Ca să facem faţă durerii, e nevoie să ne arătăm mereu lui Dumnezeu, să cerem şi să luăm mereu putere de la El, să învăţăm să iubim pe crucea relaţiilor noastre cotidiene. Să mergem cu sensibilitatea până la fratele care îmi este vrăjmaş.

Dacă văd un om că i-a căzut o cărămidă în cap şi-i curge sânge, nu mi-e milă? Şi când îi cade un drac pe suflet să nu-mi fie milă? Aceasta să vedem: sub cărămidă – capul spart, sub cel care mă jigneşte – sufletul lovit de vrăjmaş. Că vrăjmaşul nu e aproapele meu, vrăjmaşul este diavolul care vrea să mă despartă de fratele meu. Dacă suntem sensibili, să suferim şi pentru sufletul acela care ne face rău, aşa cum ne învaţă Domnul în porunca iubirii vrăjmaşilor. Să ne rugăm pentru ei şi să-i binecuvântăm şi vom vedea cum lucrează Domnul.

Monahia Siluana Vlad, Meșteșugul bucuriei, Cum dobândim bucuria deplină, ce nimeni n-o va lua de la noi, Editura Doxologia, 2009


Articole Asemănătoare
117

Dacă-l judecăm pe fratele nostru care a păcătuit, îl facem să cadă şi mai jos

Noi îi admirăm pe Sfinţii Părinţi ai Bisericii noastre pentru nevoinţele ascetice pe care le-au împlinit. Dar oare ce le dădea forţă de a le îndura? Bătrânul Antim sublinia: “Părinţii aveau platoşă credinţa neclintită în Dumnezeu şi străluceau de doriri sfinte. Dumnezeu îi lăsa să simtă încercarea suferinţelor atât cât voia, apoi le dădea harul […]

Articole postate de același autor
5400

Predica Mitropolitului Bartolomeu la Buna Vestire: Fie!

Există în viaţa Maicii Domnului un moment de mare răscruce, atât pentru propria ei rânduială, cât şi pentru istoria mântuirii noastre. Acest moment se întrupează într’un singur cuvânt. Fără el, ceea ce Dumnezeu intenţiona în Buna-Vestire ar fi fost un eşec divin; prin el, conlucrarea dintre Dumnezeu şi om se dovedeşte biruitoare, iar consecinţele ei […]