Actualitate

Căsătoria înseamnă îmblânzirea inimii și a trupului

2839

Dumnezeu, ca să-l păzească pe om de pofta desfrânată (în afara nunții), a întemeiat căsătoria. Adică, dacă nu poți să-ți stăpânești trupul, ți se îngăduie să guști legitim plăcerea doar înăuntrul căsătoriei: „din cauza desfrânării fiecare să-și aibă femeia sa” (I Corinteni 7, 2).

Omul are din fire înclinația spre căsătorie. Însăși firea îl îndeamnă spre aceasta. A nu se căsători este împotriva propriei firi, însemnă a se opune acesteia, rămânând lipsit. Astfel, monahismul este o stare care depășește firea, este supra-firesc. Și tocmai de aceea este vrednic de admirație! (Scara, Cuvântul 15, 4). Prin urmare monahismul nu este harisma firii, ci a voinței. Voința, (puterea) intervine și îmblânzește înclinația (firea) către căsătorie. Cine poate înțelege, să înțeleagă – este deviza Mântuitorului nostru Iisus Hristos (Matei 19, 12).

 

(Arhimandrit Vasilios Bacoianis, Căsătoria. Secretele alegerii, secretele bucurie, secretele trăiniciei, traducere din limba greacă de Părintele Victor Manolache, Editura Tabor, București, 2010, pp. 17-18)


Articole postate de același autor
3130

„Prin sfinţii care sunt pe pământul Lui, minunată a făcut Domnul toată voia întru ei.” Sfântul Ierarh Nicolae cinstit în rugăciune la Mănăstirea Suruceni

Sfinții sunt creștinii cei mai desăvârșiți, care s-au sfințit în gradul cel mai înalt cu putință prin exercitarea credinței în Domnul Iisus Cel înviat și veșnic viu. Ei sunt singurii adevărați nemuritori din neamul omenesc, pentru că trăiesc cu toată ființa lor în Cel înviat și nici o moarte nu are stăpânire asupra lor. Întreaga […]