Dioceza Västerås din cadrul Bisericii Suediei a postat pe website-ul bisericii un „Ghid de supraviețuire pentru copiii creștini queer”. Obiectivul ghidului în 10 puncte, publicat în suedeză și engleză, este de a-i ajuta pe tinerii creștini LGBT să se simtă parte a „poveștii biblice”, oferindu-le argumente care demonstrează compatibilatea identității LGBTQ cu aceea de creștin.
Site-ul oficial al bisericii naționale suedeze își întâmpină cititorii cu sloganul „Sub curcubeu nu sunteți singuri!” și asociază ghidul diocezei Västerås cu inițiativa Bisericii suedeze „Young Camelot’s rainbow camp”. Inițiativa oferă tinerilor LGBTQ posibiliatea de a se întâlni de mai multe ori pe an în locuri și contexte unde este „OK să fie ei înșiși”.
Cuvântul „homosexual” nu este menționat explicit în Biblie și, prin urmare, un stil de viață gay este acceptabil pentru creștini. Acesta ar fi unul din principalele argumente din ghid, care abundă în termeni specifici ideologiei LGBTQ, cum ar fi „queer”, „nonbinary”, „ two-sex norm”, „cisperson” sau „gender fluid”. De asemenea, ghidul oferă mai multe interpretări „teologice” ale unor pasaje din Biblie prin care tinerii LGBTQ se pot identifica cu anumite personaje din Sfânta Scriptură. Astfel, Iosif, cel care a fost vândut ca sclav în Egipt de către frații săi era „un bărbat care a încălcat tiparele exprimării de gen, prin purtarea hainelor destinate fetei regelui”, Fecioara Maria „era o femeie care a încălcat normele tradiționale privind sexul într-o societate patriarhală”, iar Iisus Hristos „a fost un queer, care nu s-a conformat normelor și nu a susținut familia tradițională”.
Așa sună „învățăturile” Bisericii Suediei către tinerii săi membri LGBTQ.
Pentru a nu fi uimiți și consternați de aberațiile promovate de Biserica Suedeză și a ne lămuri asupra contextului actual, dar și a perspectivelor creștinismului în Suedia, este suficient să precizăm câteva lucruri. Biserica Suediei, evanghelică de confesiune luterană, a fost până la 1 ianuarie 2000 biserica de stat, când s-a luat decizia separării statului de biserică. Până la separare, toate persoanele în Suedia erau automat înregistrate ca membri ai bisericii. După separare, fiecare suedez este liber să își aleagă cultul, dar și așa Biserica Suediei cuprinde majoritatea suedezilor. Din 1961 Biserica suedeză hirotonește și femei întru preot, iar în 1996 sinodul a aprobat hirotonirea femeilor întru episcop. În 2005 sinodul a decis binecuvântarea bisericească a cuplurilor de același sex, precum și admiterea la hirotonire a acestora. În prezent, episcop de Stockholm (capitala Suediei) este o lesbiană.
sursa stiripentruviata.ro/