Tundere în monahism la Sfânta mănăstire Ciuflea

2004

În seara zilei de 4 ianuarie, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului VLADIMIR, Mitropolitul Chișinăului și al întregii Moldove, Preasfințitul IOAN, episcop al Sorocii a săvârșit la mănăstirea „Sfântul Mare Mucenic Teodor Tiron” din Chișinău tunderea în monahism a reasofoarei LAVRENTIA, care a primit numele ANASTASIA, în cinstea Sfintei Mare Mucenițe Anastasia.

La această slujbă a participat obștea mănăstirii în frunte cu Preacuviosul părinte arhimandrit NICOLAE (Roșca), duhovnic-administrator al sfântului așezământ.

La finalul slujbei, arhiereul vicar a îndemnat-o pe maica ANASTASIA să ducă o viață evlavioasă, respectând voturile monahale exprimate. Totodată, episcopul Sorocii a explicat textele scripturistice care se citesc la slujba tunderii în monahism și a prezentat viața Sfintei Mare Mucenițe Anastasia, ocrotitoarea celei călugărite. Mănăstirea, a încheiat Preasfințitul Părinte IOAN, reprezintă tinda raiului, locul împlinirilor duhovnicești pentru toți cei care trăiesc o autentică vocație monahală.

După aceasta, toţi cei prezenți au felicitat-o pe monahia ANASTASIA, încurajându-o în noul drum pe care l-a început.

Sursa: http://ioanmosnegutu.info/


Articole Asemănătoare
2081

Prin rugăciune şi prin împărtăşirea din cuvântul lui Dumnezeu se sfințește viaţa noastră

În seara zilei de miercuri, Preacuviosul Părintele Arhimandrit Nicolae (Roșca), Duhovnicul mănăstirii Ciuflea a slujit cea de-a treia parte a Canonului Sfântului Andrei Criteanul în Catedrala mănăstirii. Pe tot parcursul slujbei, oamenii au ascultat în genunchi imnele şi cântările Canonului Sfântului Andrei Criteanul. La finalul slujbei, Arhimandritul Nicolae a adresat un cuvânt de învăţătură în […]

Articole postate de același autor
6098

De ce lipseşti? – Predica Mitropolitului Augustin de Florina la vindecarea femeii gârbove

„Şi învăţa Iisus într-una din sinagogi sâmbăta”(Luca 13,10) Era, zice Evanghleia de astăzi, într-o sâmbătă, când Hristos s-a dus într-o sinagogă. Sâmbăta, evreii o ţin ca zi de închinare a lui Dumnezeu. În această zi este interzisă munca. Porunca Decalogului spune: „Şase zile din săptămână pentru muncă, dar sâmbăta trebuie să fie închinată slujirii lui […]