Actualitate

De ce te dai bătut? Aşa de uşor părăseşti tu lupta?

4333

Fiul meu preaiubit, sufletul meu! De ce te laşi cuprins de întristare? De ce deznădăjduieşti? De ce te dai bătut? Aşa de uşor părăseşti tu lupta?

Dumnezeu a îngăduit demonilor să te cearnă puţin, ca să vezi tu însuţi unde te afli. Să se vadă mândria, să se smerească inima ta. Să afli că eşti om, să te cunoşti pe tine însuţi. Să priveşti cu înţelegere către cei păcătoşi şi niciodată să nu-i judeci. Cum vei cunoaşte slăbiciunea firii dacă nu te vor trezi cocoşii? Dacă dulcele Iisus nu Şi-ar retrage harul Său, cum ai putea să mai înveţi arta artelor şi ştiinţa tuturor ştiinţelor? Acum eşti nevoit să înveţi această artă. Acum ai plată. Acum arăţi că-L iubeşti pe Hristos, nu atunci când este harul cu tine.

Aşa face Cel ce are toată puterea până când îl aduce pe om în rânduială, în aşezare: îl ridică pentru a contempla şi-l coboară pentru a se osteni. Şi ca să-i devină cunoscute şi una şi cealaltă, fără să-l mai impresioneze schimbările obişnuite. „Amândouă sunt de la Mine” – spune.

Aşa că: nu vrei să pătimeşti? Înseamnă că nu vrei să urci. Dacă cineva nu vrea să îndure necazurile atunci să nu îndrăznească să ceară har de la Dumnezeu. De aceea ţi-a luat harul, pentru a deveni înţelept. Va veni din nou. Nu te va lăsa. Este rânduiala lui Dumnezeu. Dar iaraşi va pleca. Şi iarăşi va veni. Este de ajuns să nu încetezi a-l cere, până când te va arăta desăvârşit.

Extras din Gheron Iosif, Mărturii din viaţa monahală, Editura Bizantină, p. 113-115


Articolul Precedent
Articole Asemănătoare
10012

Credem în Dumnezeu, dar trăim ca și cum Dumnezeu n-ar fi

Îmi amintesc că am citit la unul din Stareţi că astăzi diavolul nu ne mai lupta cu gloanţe, ci ne copleşeşte până la sufocare cu dulciuri, cu dulceţile acestei vieţi. Te face să crezi că viaţa asta e lucrul cel mai important. Aşa că… dacă-s nefericit în căsnicie, atunci divorţez. Căsătoria nu mai este pentru […]

Articole postate de același autor
5984

Adevărata odihnă nu poate veni decât de la Dumnezeul Care Se odihneşte în Liturghie

Aici ste drama acestei diluări de sens a ceea ce în­seamnă odihna creştinului. Dar mai este şi varianta cealal­tă, pe care o ştim cu toţii: ce bine sforăie creştinul dumini­ca dimineaţa şi zice că Domnul îl iartă, că doar a muncit toată săptămâna! E drept că aseară a stat până târziu de tot cu nişte […]