Actualitate

Dumnezeu este dragoste, după care în­setează fiecare dintre noi

10

Vorbind despre Dumnezeu ca dragoste, părintele scrie că s-a încredinţat pe deplin de acest adevăr. Un loc al epistolei sale este deosebit de limpede:

„De mult m-am încredinţat că Dumnezeu este dragoste, după care în­setează fiecare dintre noi. M-am încredinţat că ne caută, ne cheamă şi că această dragoste a Lui pentru noi nu se schimbă atâta vreme cât nici noi nu ne schimbăm faţă de El, că încearcă întotdeauna să ne dobândească prin darurile Sale.”

Această cunoaştere a lui Dumnezeu i-a deschis orizontul duhovnicesc, aşa încât a fost condus la concluzia că necunoaşterea adevăratului Dumnezeu es­te o stare tragică pentru om. Înainte nu-l preocupau celelalte întâmplări sau situaţii tragice ale vieţii omului pe cât îl preocupa faptul că oamenii îl ignoră pe Dumnezeu:

„Cel mai tragic dintre toate nu este, după părerea mea, că oamenii su­feră, ci că mor fără să-L cunoască pe Dumnezeu.”

Această cunoaştere a lui Dumnezeu care provine prin vederea dumneze­ieştii lumini, prin vederea adevăratului Dumnezeu, nu este o cunoaştere te­oretică, ci este o cunoaştere ce preface întreaga existenţă a omului şi îi creşte dorinţa pentru o comuniune mai adâncă şi mai mare cu El. Omul, în situaţia aceasta, trăieşte veşnicia, cu toate consecinţele ei.

Hierotheos Vlachos, Mitropolit de Nafpaktos și Sfântul VlasieCunosc un om în Hristos: Părintele Sofronie de la Essex, traducere din limba greacă de pr. Șerban Tica, Editura Sophia, București; Editura Cartea Ortodoxă, Alexandria, 2011, p. 147


Articole Asemănătoare
5708

Dragostea desăvârșită se naște din predarea totală în mâinile lui Dumnezeu

Ne place nouă să ni-l închipuim pe Dumnezeu după chipul şi asemănarea noastră.  De multe ori avem în faţa ochilor un Chip plin de supărare şi răutate, mereu gata să ne pedepsească pentru păcatele şi fărădelegile noastre. Un astfel de Dumnezeu, crud și răzbunător, pare a fi chiar mai puțin uman decât mulți dintre noi. […]

Articole postate de același autor
5977

Căsătoria este una pe toată viaţa…

– În ce condiţii Biserica Ortodoxă aprobă divorţul? – După învăţătura dată nouă de Dumnezeu, căsătoria este indisolubilă, adică una pe toată viaţa: „Ceea ce Dumnezeu a unit, omul să nu despartă” (Matei 19, 6). Numai moartea desparte în chip firesc pe cei doi soţi. Totuşi, sunt câteva excepţii îngăduite de Biserică, care duc la […]