Când îţi vorbeşte omul, priveşte în sufletul său

1582

Hristos n-a făcut niciodată vreo observaţie asupra trupului vreunui om.

El nu a spus lui Zaheu: cât eşti de mic! Nici lui Iuda: cât eşti de urât! Nici slăbănogului: cât eşti de slab! Nici celui lepros: miroşi urât! Ci a comunicat neîntrerupt cu realitatea din oameni, în aceste cazuri sufletul vorbea sufletelor, vindeca şi ridica sufletele.

A vorbi despre trupurile oamenilor prezenţi, Hristos a considerat la fel de nepotrivit ca şi oamenii serioşi care consideră nepotrivit a vorbi despre hainele oamenilor prezenţi.

De aceea, când îţi vorbeşte omul, nu te gândi la trupul lui, ci priveşte în sufletul său, cercetează sufletul său, desfătează-te cu sufletul său şi atunci îl vei înţelege.

Iar când vorbeşti cu un om, nu cugeta la trupul tău sau al lui, ci cugetă la sufletul tău şi al lui, repetând în sine-ţi cuvintele: acum vorbeşte sufletul către suflet, şi sufletul comunică cu un suflet.

Atunci vei simţi prezenţa lui Dumnezeu între voi doi. Vei fi înţelegător şi vei înţelege.

Extras din Sfântul Nicolae Velimirovici, Învățături despre bine și rău, traducere de Pr. Teofil Petrescu, Editura Sophia, București, 2006, p. 202-203


Articolul Precedent
Articole Asemănătoare
1016

În spatele oricărei boli se află o durere a sufletului

În spatele oricărei boli se află o durere a sufletului […] Totul începe cu grijile […]. Boala începe în minte, ca un gând negativ, printr-o neliniște constantă. Sursa: Maica Gavrilia, Asceta Iubirii, Editura Episcopia Giurgiului, Bucuresti, 2014, p. 426 Boala nu e doar a trupului. Sunt şi boli sufleteşti, patimile, a căror tămăduire e mult […]

Articole postate de același autor
1577

Nu căuta minuni, ci caută omul blând, care este minunea minunilor…

Sfinţii Părinţi spun: „Nu căuta minuni, ci caută omul blând, care este minunea minunilor”. De aceea, să căutăm această blândeţe şi să tindem către ea, mai întâi de toate. Pentru aceasta, trebuie să ştim ce este blândeţea. Blândeţea este nerăutatea copilărească, şi nu numai copilărească, ci şi îngerească, şi nu numai îngerească, ci şi dumnezeiască. […]