Actualitate

Fericiţi cei care se văd pe ei înşişi păcătoşi, căci pentru aceştia a venit Hristos!

628

Dumnezeu ne-a creat cu multă iubire. Trebuie să ne considerăm o viaţă întreagă păcătoşi, chiar dacă am făcut tot posibilul să nu păcătuim?

- Da, nu e problema de păcătoşi, v-am spus, muritori, netrebnici, fapt care este foarte adevărat. Dumnezeu vrea să fim realişti şi să privim lucrurile în faţă. Vederea propriilor păcate este izvor de mare lumină în inima omului. Cine le va vedea, va vedea slava lui Dumnezeu. Numai acelora care şi-au văzut întuneci­mea inimii le-a strălucit lumina, pentru că Hristos spune: „Celor ce şedeau în întu­neric le-a strălucit lumină". Dar dacă noi vrem să fugim din întunericul ăsta, lu­mina, venind, nu ne va găsi. Să ne ve­dem păcătoşi şi nu greşim. Nu greşim, mare bucurie ne vine din asta. De ce? Pentru că Dumnezeu a zis că pentru cei păcătoşi a venit. Noi de ce vrem să ne osebim de ei? De ce vrem să fim cu cei drepţi, pentru care El spune că nu a ve­nit, care se socotesc pe ei drepţi? Fericiţi cei care se văd pe ei înşişi păcătoşi, căci pentru aceştia a venit Hristos!

Din Ieromonah Savatie BaștovoiSinguri în fața libertății, Editura Cathisma, București, 2009, pp. 114-115


Articole Asemănătoare
522

Prezenţa sectelor îşi are cauza în lipsa unei trăiri ortodoxe autentice

  Ce atitudine să avem în faţa prozelitismului sectar? Dacă ne manifestăm făţiş, suntem consideraţi de alţii nedemocraţi. Atunci, să fiţi democraţi! Dragă, noi n-avem rostul să împiedicăm nişte lucruri care nu ne privesc pe noi; fiecare poate să-şi urmeze calea. Democraţia noastră stă în aceea că-I slujim lui Dumnezeu în felul nostru şi îi […]

Articole postate de același autor
454

Diferența dintre stareț, povățuitor duhovnicesc și duhovnic

Povățuitorul duhovnicesc este cel care are har de la Dumnezeu. Repet ca să devină conștiință, fiindcă depistăm și idolatrizarea persoanei, cât și manifestări antibisericești de tip sectar ale unora dintre creștinii noștri. De asemenea, confundăm etosul monahal cu cel mirenesc, lucru care este o provocare față de a opta Taină, după Sfântul Grigorie Teologul, monahismul. […]