Actualitate

Cum ne alimentăm în Postul Mare

18897

Conform trediției stabilite cu timpul de Biserică în primele 2 zile din Postul Mare, pentru cei ce pot, nu se mănîncă de loc, iar pentru cei mai slabi, seara puțină păine și apă.

În I săptămînă –  seara după canon se consumă pîine, fructe, legume uscate.

În Săptămîna Patimilor –  se mănîncă mîncăruri uscate seara.

În Vinerea Patimilor – cine poate, nimic.

În tot restul Postului Mare – de luni pînă vineri, o singură dată pe zi (seara) se consumă pîine și legume fierte fără ulei.

Sîmbătă și duminica – de 2 ori pe zi, pîine, legume, ulei și vin.

  1. Aflarea capului Sf. Ioan Botezătorul;
  2. Sf. 40 de Mucenici;
  3. Sf.Mare Mucenic Gheorghe;
  4. Joia Canonului Mare (Săptămîna a 5-a);
  5. Înaine și după sărbătoarea Bunei Vestiri;
  6. Joia Mare
  7. Sîmbăta Mare

La toate aceste sărbători se dezleagă la ulei și vin în orice zi n-ar cădea.

Însă fiecare să postească după putință cu acordul si binecuvîntarea părintelui duhovnic.

Sursa: ”Tipic Bisericesc”, alcătuit de Arhim. Ermogen (Adam),pag. 48-49

via ortodoxia.md

 


Articole Asemănătoare
4336

„Iisuse, Mântuitorule, întărește-ne în ispite…” Slujba Pasiei săvârșită la Catedrala Mitropolitană „Nașterea Domnului”

„Iisuse, Mântuitorule, întărește-ne în ispite; Iisuse, Cel ce ai biruit puterile întunericului, luminează-ne; Iisuse, sprijinitorul și întăritorul nostru, Care ai fost părăsit de toți, întărește-ne pe noi, robii Tăi…”. Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Mitropolit Vladimir, în această seară, Preasfințitul Ioan (Moșneguțu), Episcop de Soroca, Vicar mitropolitan a săvârşit slujba Pasiei (Acatistul Sfintelor Patimi). Serviciul divin arhieresc […]

Articole postate de același autor
5627

Este imposibil ca cineva să-L cunoască pe Dumnezeu şi să nu-L iubească!

– Care este importanţa nevoinţei, a ascezei în cunoaşterea lui Dumnezeu? Şi de ce trebuie să fie aceasta integrată în viaţa Bisericii şi să fie în conformitate cu învăţătura de credinţă a Bisericii? – Este importantă asceza pentru că dacă omul nu se nevoieşte, nu poate să trăiască dogma. Pentru că dogma nu este un simplu canon, […]