Adormirea Maicii Domnului, cinstită în rugăciune la Catedrala Mitropolitană din Chișinău

1580

Luni, 28 august 2017, în ziua când Biserica Ortodoxă prăznuieşte – Adormirea Maicii Domnului, cu binecuvântarea Întâistătătorului Bisericii Ortodoxe din Moldova, ÎPS Mitropolit Vladimir, PS Părinte Siluan, Episcop de Orhei, Vicar al Mitropoliei Chișinăului și al întregii Moldove, a săvârşit Sfânta şi Dumnezeiasca Liturghie la Catedrala Mitropolitană „Naşterea Domnului” din Capitală.

Adormirea Maicii Domnului este unul din Praznicele Împărătești ale Bisericii Ortodoxe, sărbătorită pe 15/28 august. Această sărbătoare comemorează moartea, învierea și slăvirea Maicii Mântuitorului. Sărbătoarea mărturisește că Maica Domnului „a fost luată” de Dumnezeu în împărăția cerească a lui Hristos, în deplinătatea vieții ei sufletești și trupești. Praznicul Adormirii Maicii Domnului de astăzi reprezintă cea mai frumoasă și bogată învățătură cunoscută de credincioși, căreia imnografii i-au dedicat cele mai alese și frumoase imne și cântări, pentru că ea, după Învierea și Înălțarea Domnului, este cea mai apropiată și mai vie încredințare de slava menită celor ce cred în Domnul.

Acest mare praznic a adunat și în acest an la Catedrala Mitropolitană, zeci de credincioși care au venit pentru a înălţa rugăciuni şi pentru a o slăvi pe ceea ce este mai cinstită decât heruvimii şi mai mărită fără de asemănare decât serafimii.

La Serviciul divin praznical a onorat cu prezența, Excelența Sa, Dl Igor Dodon, Președinte al Republicii Moldova.

La sfârșitul Sfintei Liturghii, Preasfinţitul Siluan, a adresat un cuvânt de învăţătură în care a făcut referire la semnificaţiile sărbătorii Adormirii Maicii Domnului. De asemnenea, a mai adăugat cât de importantă este cinstirea Maicii Domnului de către credincioşii care îi cer ajutorul.

Moartea Maicii Domnului a fost o moarte adevărată, asemenea morții oricărui om. Însă o numim adormire, după cum arată Sf. Teofan Zăvorâtul, poate pentru că Preacurata nu a fost ținută mult timp în legăturile morții și în tărâmul stricăciunii, ci după trei zile s-a descoperit că ea a înviat, asemenea Fiului ei, Domnul nostru Iisus Hristos, dar mai ales că moartea aceasta a fost cu pace, lină, plăcută, cu dulceață, asemenea unui somn dorit după istovirea trupului de către ostenelile zilnice. Moartea e soarta tuturor, pe când slava de după moarte e moștenirea credinței curate și vii.

Semnificația bisericească a acestei sărbători ne arată puterea vieții, ca urmare a Învierii din morți a Mântuitorului nostru Iisus Hristos, Sfânta Fecioară Maria trecând din moarte la viață și de pe pământ la cer. Adormirea Maicii Domnului a fost ultimul moment din viața ei pământească, momentul de trecere la o altă viață, la viața cea fără de sfârșit, pentru care și noi Îl rugăm pe Dumnezeu să ne binecuvânteze să ne aranjăm cu toții duhovnicește în acest fel.

Biserica Ortodoxă propovăduiește că Maica Domnului este fără de păcat, dar și că Fecioara Maria a avut nevoie cu adevărat să fie mântuită de Hristos – mântuită de încercări, suferințe și moarte din lumea aceasta. Ea a murit cu adevărat și apoi a fost luată la Cer de Fiul ei, ca Maică a Vieții, și ia deja parte la viața fără de sfârșit din Împărăția Cerurilor. Această viață în rai este pregătită și promisă tuturor celor care „ascultă Cuvântul lui Dumnezeu și îl păstrează” (Luca 11,27-28)

După sfânta și Dumnezeiasca Liturghie a fost săvîrșit un Te Deum de mulțumire către Maica Domnului pentru nenumăratele sale binefaceri, iar mai apoi, Episcopul vicar a adresat un mesaj de felicitare și binecuvîntare tuturor celor care au venit să aducă laudă Preasfintei Născătoare de Dumnezeu.


Articole postate de același autor
3724

Ce să fac când Dumnezeu „nu este prezent” atunci când mă rog?

Întâi de toate, este foarte important să ne amintim că rugăciunea este o întâlnire și o relație; este vorba de o relație tainică, una care nu poate fi impusă nici de noi, nici de Dumnezeu. Faptul că Dumnezeu Se poate face prezent sau că ne poate lăsa cu sentimentul absenței Sale face parte din această […]